Den åbne skole i Birkerød kirke

1. - 2. klasse: På opdagelse i Birkerød kirke

Undervisningsbesøget vil give eleverne en første oplevelse af kirken, dens brug, bygning, inventar og mennesker. Med vægt på at sanse alt det anderledes.

• 1-2 lektioner
  • bedst september til november

Send mail til kirken og spørg om et klassebesøg:

Send mail >>>

Se ideoplæg til kirkebesøget:

3. - 7. klasse: Symboler og fortællinger i Birkerød kirke

Kalkmalerierne i Birkerød Kirke er omkring 700 år gamle. Der malet nogle få og vigtige scener fra Bibelen. Motiverne og historierne kender vi, men der er alligevel noget fremmedartet. For scener fra Bibelen blev fortalt på en anden måde dengang, end vi ville gøre det i dag. På den måde kan kalkmalerierne hjælpe os til at lære noget om, hvordan folk for 700 år siden levede og opfattede verden.

Kan vi forstå lidt mere om dem, så kan vi måske også bedre se os selv lidt udefra, og blive klogere på os selv.

Det handler fx om at spise sammen, at være i familie,  at være en del af et fællesskab, at blive lukket ude og blive lukket ind igen.

Send mail om klassebesøg

Kontakt til Birkerød kirke